Pradžia | Naujienos | Microsoft naujienos | Kinect pritaikomas mokyklose, ligoninėse ir bankuose

Kinect pritaikomas mokyklose, ligoninėse ir bankuose

Kinect
Kinect

„Microsoft Lietuva“ kartu su partneriais – IT bendrovėmis „Etronika“, „Gluk Media“ ir Kauno technologijos universiteto Informatikos fakultetu – pristatė „Kinect“ panaudojimo galimybes švietime, medicinoje, moksle ir žaidimuose, rašoma „Microsoft“ pranešime spaudai.

Kompiuterinių žaidimų konsolės „Xbox 360“ priedas „Kinect“ vis dažniau naudojamas ligoninių operacinėse, mokslininkų laboratorijose, mokyklose ir meno studijose. „Kinect“ suteikiama galimybė gestais, judesiais ar balsu valdyti įvairias programas padeda gydytojams atlikti sudėtingas operacijas, gyventojams naudotis bankų paslaugomis, o mokytojams patraukliau vesti pamokas. „Kinect“ vis sparčiau skinasi kelią ir įvairiose verslo srityse. Lietuvos IT įmonių sukurtos „Kinect“ aplikacijos pelnė pripažinimą pasaulyje, turi augančią paklausą Lietuvoje ir užsienio šalyse.

„Prieš keletą metų sutiktas kaip kompiuterinius žaidimus paįvairinantis įrankis dabar „Kinect“ sparčiai skinasi kelią į labai rimtas sritis – mediciną, mokslą, švietimą, finansų sritį. Gebėjimas užtikrinti natūralią vartotojo sąsają, atpažinti gestus, judesius ir balsą atveria didžiules galimybes pritaikyti „Kinect“ labai skirtingose srityse. Tai, kad Lietuvoje turime net keletą jau pripažintų „Kinect“ programas kuriančias įmones, rodo aukštą mūsų šalies programuotojų kvalifikaciją“, - sakė „Microsoft“ programavimo technologijų ekspertas Tautvydas Dagys.

Ligoninėse „Kinect“ padeda gydytojams ir pacientams stoti į kovą su liga netradiciniu ir žaismingu būdu. Didžiojoje Britanijoje vaikai po sunkių traumų jėgas atgauna žaisdami „Kinect“ žaidimus. Mažieji pacientai mielai įsitraukia į reabilitacines mankšteles, kurias atlieka kartu su pamėgtais animacinių filmų, žaidimų personažais ar gyvūnais.

Lietuvoje žaidimų konsolė „Xbox 360” su „Kinect“ buvo perduota Santariškėse esančios Vaikų ligoninės Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriui, kad po traumų sveikstantys vaikai galėtų žaisdami lavinti sutrikusias judėjimo funkcijas.

Vaikų ligoninės Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriaus vedėja gydytoja Judita Doveikienė sakė:
„Galėdami žaisti vaikai anksčiau laikomus nuobodokais pratimus atlieka noriai ir entuziastingai. Tai jiems padeda greičiau pasveikti, taip pat sušvelnina buvimo ligoninėje stresą.“

Atsigauti po patirtų sužeidimų „Kinect“ padeda ir vyresnio amžiaus žmonėms. Specialiai senjorams sukurtos „Kinect“ programos padeda atstatyti jėgas po infarkto ar insulto. Sekdami instrukcijas televizoriaus ar kompiuterio ekranuose pacientai atlieka gydomuosius pratimus, o gydytojai gali stebėti paciento progresą trimatės „Kinect“ kameros projekcijose.

„Kinect“ stebėjimui pritaikė ir senelių namai JAV, kurie pasitelkė tūrines valdiklio kameras. Kaip teigia senelių namų atstovai, senyvi žmonės dažnai griūna ir rimtai susižeidžia, todėl darbuotojams labai svarbu laiku pastebėti suklupusį žmogų ir greitai suteikti pagalbą. Trimatės „Kinect“ kameros realiu laiku stebi judesius patalpose ir fiksuoja griuvimą. Signalas apie įvykį akimirksniu persiunčiamas personalui, todėl pagalba visuomet suteikiama laiku.

Chirurgai judesiais atlieka sudėtingiausias operacijas

Su „Kinect“ lengviau ne tik pacientams, bet ir gydytojams. Chirurgams atliekant operacijas neretai prireikia papildomų dokumentų, paciento sveikatos istorijos ar informacijos apie alergiją. Įprastai šiai informacijai, galinčiai turėti lemiamos įtakos operacijos sėkmei, peržiūrėti chirurgui tenka palikti operacinę – dėl to pailgėja operacijos laikas, atsiranda pavojus atnešti bakterijų į sterilią operacinės aplinką.
Šiai problemai spręsti JAV bendrovė „Tedesys“ kuria „Kinect“ programą, kuri leis gydytojams operacijų metu nepaliekant operacinės peržiūrėti paciento ligos istoriją ir kitus būtinus dokumentus. Su „Kinect“ gydytojai ligos istorijos įrašus, tyrimų duomenis ir kitus dokumentus galės sklaidyti vien tik rankų mostais neišėję iš operacinės.

Pamėgti personažai ir gyvūnai padeda mokytis matematikos, kalbų, muzikuoti ir piešti

Bene plačiausiai valdymas judesiu naudojamas ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikus arba pirmųjų klasių moksleivius. Su „Kinect“ vaikai gali mokytis muzikos, piešimo, užsienio kalbų, matematikos, geografijos, kalbos ar skaitymo.

Jau šį pavasarį „Microsoft“ su viena populiariausių TV laidų vaikams „Sesame Street“ pakvies mažuosius į mokslo pasaulį su pamėgtais laidos herojais ir gyvūnėliais. Vaikai matematikos mokysis padėdami herojams suskaičiuoti vaisius, istorijos klausimus išgirs tiesiai iš populiarių televizijos veikėjų lūpų. Su „Kinect“ balso atpažinimo technologija vaikai užduočių sprendimus padiktuos savo numylėtiems personažams, kurie savo ruožtu praneš, ar užduotis atlikta teisingai.

Geografijos ir gamtos pažinimo vaikus greitai bus galima mokyti su viena žymiausių gamtos ir atradimų draugija „National Geographic“. Specialiai sukurtas žaidimas „Kinect Nat Geo TV“ vaikų kambarį pavers džiunglėmis su dygstančia žole, o sofomis ir pakampėmis lakstys gyvūnai. Pažinti gamtą vaikai galės glostydami virtualias meškas ar mokydamiesi elgtis atsargiai su nuodingomis gyvatėmis.

Tautvydas Dagys, „Microsoft“ programavimo technologijų ekspertas:
„Populiarūs televizijos herojai ir vaikų pamėgti gyvūnai pamokas paverčia žaidimu. Atsiliepimai rodo, kad po „Kinect“ pamokų patenkinti lieka tiek vaikai, tiek jų tėvai ir mokytojai.“

Menininkai „Kinect“ mato savaip

Meno atstovai su „Kinect“ piešia virtualius paveikslus ir net kuria muzikinius vaizdo klipus. Grupė „Ollisixtynine“ klipą savo dainai „Never Loved Your Eyes“ sukūrė naudodama tik trimates projekcijas iš „Kinect“ jutiklio. Grupė džiaugiasi, kad pavyko sukurti unikalius vaizdus, kurie puikiai perteikia dainos mintis.

Muzikai išreikšti ekrane menininkai Ispanijoje taip pat pasitelkė „Kinect“. Žmonės galėjo savo rankomis „nupiešti“ tam tikrą muzikos kūrinį, kuriam spalvas parinko „Kinect“, atsižvelgdamas į muzikos ritmą ir stiprumą.

Valdymas judesiu ir balsu atkeliavo į bankininkystę

Jei pačioje pradžioje apie „Kinect“ buvo kalbama kaip apie žaidimams skirtą priedėlį, tai šiandien į jį vis atidžiau žvelgia verslas. Vasarį „Microsoft“ pristatė atnaujintą priedėlio versiją („Kinect for Windows“), leidžiančią jį naudoti komerciniais tikslais. Tokios bendrovės kaip „Toyota“, „Razorfish“ ar „American Express“ jau kuria produktus, panaudosiančius „Kinect“.

Prieš oficialų „Kinect for Windows“ startą vos 200 bendrovių iš viso pasaulio gavo išankstinį leidimą kurti komercinius produktus – tarp jų ir Lietuvos bendrovė „Etronika“, sugalvojusi inovatyvų požiūrį į elektroninę bankininkystę.

Bendrovės „Etronika“ direktorius Kęstutis Gardžiulis pasakojo: „Idėja labai paprasta – kam vargti su klaviatūra ir pele, jei galime tiesiog pasakyti „Pervesk mamai tūkstantį litų?“.

Lietuvaičių sukurta programa valdoma gestais ir balsu, nebereikia įsiminti slaptažodžių, mat vartotojas identifikuojamas iš veido ir balso. „Etronika“ savo sprendimu sudomino tarptautinę žiniasklaidą ir verslo bendruomenę, tad planuoja tolimesnį programos tobulinimą.

Nuo reklamos ir pramogų iki švietimo ir medicinos

Lietuvos įmonė „Gluk Media“ sukūrė daugiau nei 10 aplikacijų, panaudojančių „Kinect“ įrenginio teikiamas galimybes. Dar panašiai tiek pat sukurta naujų aplikacijų prototipų. Šiuo metu įmonė bendradarbiauja su Santariškių klinikomis ir kitomis medicinos įstaigomis kuriant programą, skirtą pacientų fizinei reabilitacijai. Įmonė taip pat yra parengusi ne vieną aplikaciją, skirtą vaikams mokyti.

„Gluk Media“ parengė Lietuvoje jau žinomą saugumo internete mokymo programėlę, kurioje rankų mostais vaikai ekrane pasirodančius teiginius priskiria prie teisingų arba klaidingų. Interaktyvi aplikacija iškart vaizdžiai parodo, ar pasirikimas buvo geras, ir už kiekvieną teisingą atsakymą suteikia taškų. Chemijos pamokoms skirtos programos leidžia moksleiviams iš atomų rankomis sudėlioti įvairias molekules – ekrane iškart parodoma, kokią cheminę medžiagą mokiniai sukūrė.

KTU vysto skraidyklės valdymo judesiais, balsu ir „mintimis“ sistemą

2011 metų rudenį Kauno technologijos universiteto Informatikos fakultete buvo inicijuotas projektas, kuriuo siekiama pademonstruoti valdymo sąsajų įvairovę. Valdomu objektu pasirinkta skraidyklė „ArDrone Parrot“, kuriai galima siųsti valdymo signalus naudojant Wi-Fi ryšį. Skraidyklės valdymui gestais ir balsu realizuoti buvo pasirinktas „Kinect“ įrenginys.

Be valdymo klaviatūra, mobiliais įrenginiais, gestais ir balsu buvo išmėgintas skraidyklės valdymas „mintimis“. Tiksliau, buvo panaudotas į ausines panašus smegenų bangų registravimo įrenginys, kuris matuoja žmogaus susikaupimą ir atsipalaidavimą, fiksuoja mirksėjimą bei smegenų veiklos duomenis.

  • Pridėti į Facebook Pasidalink Facebook
  • Pridėti į Twitter Pasidalink Twitter
  • email Siųsk draugui el. paštu
  • print Versija spausdinimui
  • Plain text Grynasis tekstas
Perskaitei? - Įvertink!
0