Pradžia | Žaidimai | Rinkos naujienos | Asmeniniai kompiuteriai tinka viskam, išskyrus žaidimus

Asmeniniai kompiuteriai tinka viskam, išskyrus žaidimus

Asmeninis kompiuteris
Asmeninis kompiuteris

O „DirectX 10“ yra paskutinė, prasmę turinti grafikos funkcijų biblioteka (API). Tokius teiginius išsakė vienos populiariausių šaudyklių asmeniniams kompiuteriams „Unreal Tournament“ autorius ir „Epic Games“ įkūrėjas Timas Sweeney. Kad ir kaip neįtikėtinai skambėtų šie „Game Developer 2008“ konferencijos dalyvio žodžiai, tačiau T. Sweeney argumentai turi prasmę.

„TG Daily“ portale yra pateikiamas dviejų dalių interviu su T. Sweeney, kuriame „Epic Games“ įkūrėjas pasakoja apie asmeninių kompiuterių rinkos progreso (nors labiau reikėtų sakyti regreso) pasekmes bei nuolat augančią specializuotų žaidimų kompiuterių įtaką. Pirmojoje dalyje T. Sweeney taikliai pastebi, kad asmeninių kompiuterių rinka pati sau kasa duobę. Didžiojoje daugumoje parduodamų asmeninių kompiuterių yra integruoti grafikos posistemiai ir gamintojai bei platintojai juos pristato, kaip pramogų platformas. Tuo tarpu šių kompiuterių ir tikrų žaidimams pritaikytų kompiuterių spartos gali skirtis net 100 kartų. Anot T. Sweeney, yra neįmanoma sukurti gerą žaidimą ir paskui be jokių neigiamų pasekmių jį pritaikyti 100 kartų lėtesnei sistemai.

T. Sweeney nepagailėjo kritikos ir „Vista“ sistemai, kuri taip pat yra tituluojama, kaip pramogų platforma. Anot „Epic Games“ įkūrėjo, jį nustebino „Microsoft“ sprendimas išleisti 32 bitų „Vista“ versiją ir nekurti šios sistemos vien tik 64 bitų sistemoms (tokie planai tikrai buvo, tačiau jų atsisakyta). Tai automatiškai išvalytų PC rinką nuo gausybės senovinių 32 bitų virusų bei priverstinai atsijotų kompiuterines senienas iš šiuolaikinių kompiuterių rinkos bei leistų kuriant programas nesižvalgyti N metų atgal.

Iš principo, asmeniniams kompiuteriams T. Sweeney palieka tik laisvalaikio žaidimų rinką (casual games), o visą kitą jis linkęs skirti specializuotiems žadimų kompiuteriams. Tiesa, kaip pastebi ir pats „Unreal“ autorius, tenka taikytis prie masinio vartotojo. O kol kas PC rinka nėra ta, kurią galima ignoruoti. Todėl žaidimai greitu laiku nepasitrauks iš PC rinkos.

Tačiau T. Sweeney užsimena, kad šiuolaikinių kompiuterių tobulėjimo tendencijos vis labiau skatina žaidėjų kūrėjus atsisakyti grafinių funkcijų bibliotekų ir viską programuoti patiems. Taip yra ir efektyviau, ir leidžia padaryti tai, ko negalima, naudojant „DirectX“ ar „OpenGL“. „DirectX 10“ T. Sweeney pavadino tik nedideliu „DirectX 9“ patobulinimu, neatnešusių esminių vaizdo pakeitimų, kaip tai padrė pasirodžiusi „DirectX 9“ versija. Tačiau, pasak jo, nepaisant to fakto, kad DX10 yra puiki biblioteka, ji yra paskutinė aktuali žaidimų kūrėjams. Nauji grafikos procesoriai atveria galimybes patiems susiprogramuoti reikiamas vaizdų vizualizavimo funkcijas ir apeiti visą grafikos konvejerį. Ir apie 2012 metus, kai „Microsoft“ turėtų pateikti „Xbox 360“, o „Sony“ – „PlayStation 3“ pamainas – visos programos naudos programinius grafikos konvejerius, apeinančius „DirectX“.

Ateities grafiniai procesoriai greičiausiai bus unifikuoti ir galės pakeisti ar pavaduoti įprastinius centrinius procesorius. T. Sweeney pateikia keletą nešiojamųjų įrenginių pavyzdžių, kuriuose jau dabar naudojami modifikuoti tokie procesoriai.

Apie asmeninių kompiuterių stagnaciją užsimena ne tik žaidimų kūrėjas. Buvęs „Linux“ branduolio tobulintojas taip pat kritikuoja PC progreso pobūdį. Tiesa, C. Colivas labiau stengiasi akcentuoti buką spartos ir skaičiavimo pajėgumų didinimą, ignoruojant architektūrinį tobulinimą.

  • Pridėti į Facebook Pasidalink Facebook
  • Pridėti į Twitter Pasidalink Twitter
  • email Siųsk draugui el. paštu
  • print Versija spausdinimui
  • Plain text Grynasis tekstas
Perskaitei? - Įvertink!
0