Geriausiai įvertinti


Populiarus turinys

Rodomas geriausiai įvertintas turinys nuo 2020.04.28 visose vietose

  1. 5 taškai
    Padaryta galimybė susikurti paskyrą PlayManijoje prisijungiant per savo Discord'ą
  2. 4 taškai

    Iš albumo: Mano kolekcija

    Galima sakyti, jog surinkta pilna kolekcija. Zinoma noretusi jog VC2 butu paprasta versija, o ne japoniskas platinum versijos atitikmuo :D
  3. 4 taškai
    Pagaliau testiniai modeliai pasiekė ir mane! Ryt reiks sukišti į Mariko ir Lite versijas
  4. 4 taškai
    @gedunex kazkoks tu butthurtas.. suaugt laikas gal?
  5. 4 taškai
    Taigi ketvirtas žaidimas ant PS4 ir trečia platina Far Cry Primal - esu kažkada labai seniai žaidęs Far Cry spėju ant Xbox 360, tai čia maždaug +- ir buvo tai kas įsivaizduoju, daug pasikartojančių misijų, didelis mapas ir t.t šiaip žaidimas patiko, patiko originalumas su tais labai senais laikais, pats žaidimas neprailgo, gal dėl to nes žaidžiau tarpais, o nesuvalgiau, nemažai grindinimo, tų pačių misijų ir vaizdų, uolos ir urvai iš pradžių labai patinka, bet paskui tai net pykint nuo tos tamsos ir negebėjimo nieko įžiūrėti pradeda šiaip rekomenduoju tiem kas nori lengvos platinos, kur nereikia žiūrėti ar ko nepraleidai ir t.t, sekantis žaidimas - Uncharted the nathan drake collection
  6. 3 taškai
    Dar viena Epic games dovana jų megaišpardavimų proga. Civilization VI. Praeitą savaitę dalinant GTA V neatlaikė serveriai, o šiandien pačiupau ramiai, nes niekur nebuvo nuleak'inta info, ką duos. Imam, kam aktualu https://www.epicgames.com/store/en-US/product/sid-meiers-civilization-vi/home
  7. 3 taškai
    Zaidimo kaina ispudinga. Kad atiduoda uz dyka tiesiog nuostabu. As irgi pasiemiau. Manau dabar ilga laika nereiks kenteti norint pasiimti zaidima is Storo. Beje, kartais tas uz dyka ne visada geras dalykas. Daug cyteriu priviso serveriuose, kurie neduoda normaliems zaisti kaip priklauso. Sad. Prie to pacio keletas zaidimu is Steam ir HB. https://store.steampowered.com/app/435790/10_Second_Ninja_X/ GoG'e reikia tureti si zaidima savo bibliotekoje: https://www.gog.com/game/gwent_the_witcher_card_game Kad gautumete Witcher: Enhanced Edition, del ko ir skaitote sia zinute, zaidima, keliaujam i cia (reiks paspausti subscribe news kas nera to anksciau padares: https://www.gog.com/gwent-welcome-bonus
  8. 3 taškai
    Iki 05.21 Grand Theft Auto V: Premium Edition nemokamai https://www.epicgames.com/store/en-US/product/grand-theft-auto-v/home
  9. 3 taškai
    Dar radau kad ir ant XBOX iki 05.21 LEGO NINJAGO Movie Video Game nemokamas https://www.microsoft.com/en-us/p/the-lego-ninjago-movie-video-game/BQKKNPKX1C4P?activetab=pivot:overviewtab
  10. 3 taškai

    Iš albumo: Bitplakio Momentai...

    20200510 Sekmadienis. Po turgaus medžioklės BUSTED išbando arkadą^^,)
  11. 3 taškai
    Man tai cia laiko masina galetu buti. Nukelia i 92m. gal, dabar tiksliai nepamenu, bet laikotarpis buvo kai kas galejo famiklonus jau turejo, o sega dar tik pasirode. Buvo pas mus rajone ten kur naktinio klubo "Kalifornija" vidiniam kieme tokia batu taisykla/kompiuterine. Stovejo 5 arkados. Vietos buvo nedaug, ta teta kur sedejo ir pardavinejo zetonus varydavo lauk vaikus kurie tik paziopsot susirinkdavo. O vaiku buvo pilna pastoviai, nes salia mokykla. Zetonas kainuodavo 20ct. Aparatai buvo skirtingai nustatyti. Kad gautum 1 credit reikedavo sumesti 4 zetonus maksimaliai. Buvo ir kur vieno uztekdavo, bet ten nei 5min nepazaisdavai, budavo game over. Zaidimai buvo "samurai showdovn", "street fighter2", "prisoners of war", "the blood brothers", "robocop2", dar kazkokie neatsimenu. Kas kelis menesius pakeisdavo zaidimus, bet aparatas tas pats likdavo stoveti, tai reik manyt kad ne viena tokia kompiuterine mieste buvo ir pasikeisdavo disketem. Grafiskai tada zaidimai super gerai atrode, buvo sunkus ir idomus. Kokius 2 metus mes ten lankemes, paskui pridygo kaip grybu kompiuteriniu su segom, ir arkados dingo visiems laikams
  12. 3 taškai
    It is easy. It is useless to have 12 boxes if they do not fit through the door all together.You have 12 boxes to fill. So you can't pass all the boxes at once. You must decide which boxes will pass and which will not. That is handled by a coordinator. And the coordinator tells the delivery man which boxes to take.Mrs. XSX wants to make the move as soon as possible, but it turns out that only 8 boxes can fit on the door at a time. The coordinator is fast, and also uses a box compressor so that 10 boxes can go through instead of 8, but there are several drawbacks. The compressor can only compress the red boxes, and the coordinator also has to coordinate many other things, street traffic, people passing through the door, the space in the room where the boxes are stored, the noise of neighbors who distract the delivery man, search and select what the boxes are filled with, etc. Also, the delivery man is not so fast and is very distracted filling and transporting boxes. So it passes the 10 boxes (not 12) at a certain speed "1x". The lady demands that the boxes arrive, but they do not arrive as quickly as the lady would like, since although she has many boxes, the system is not capable of managing all of them properly.On the other hand we have Mrs. PS5. You only have 10 boxes to fill. But its door is twice as big, enough for all its boxes to enter at once and there is room for people to also enter and exit through the door. Furthermore, the coordinator has the ability to automatically discard unnecessary boxes, so he doesn't waste time checking boxes that are not going to be used. In addition, anyone in the environment can do the job of the coordinator or the delivery man (even at the same time). The compressor is not that new, but it can compress all boxes, whether they are red or blue. All. And the delivery man is more than twice as fast and manages to pass the boxes at the speed of "2.5x" in the worst case, and "5x" on many occasions. In addition, if someone is left free or without work, they can help to distribute boxes with the delivery man or coordinate work with the coordinator. All this makes this removal company the most efficient ever seen and that the number of boxes available is irrelevant. For that moving system, 12 boxes are not needed, with 10 you can do the same job (and more or better in some cases). Having more boxes would only make the price of the move more expensive without needing any of it.Of course, having more boxes available always helps to advertise yourself as a top removal company compared to the competition, even if your removal company is normal and ordinary. But it is only that, a smokescreen.That does not mean that XSX is bad, far from it, it is an extraordinary machine. But PS5 has an efficiency NEVER seen before.
  13. 3 taškai
    Praktiškai galėjo tik pirmą dalį perleisti, laukiu lenktynių misijos
  14. 3 taškai
    man pirma dalis buvo geriausia turbut ir savo metu buvo revoliucine, tuo metu lygint jos su esamu GTA net nebuvo tikslo cia buvo tuo metu realistiskumo lygis naujas. idomu ant kokio engine perkurtas 2,3 dalys panasu kad bus tiesiog HD remasteriai nieko daugiau,o va pirma dalis pilnai perkurta.
  15. 3 taškai
    Seip man dar ziureti i lezbes kaip ten zaidziasi kazkaip dar p*, nesuprantu kam zaidimui to reikejo, bet kazkaip istverciau, nu bet jei ten b* Joel'is kam uz kiausu grabalios tai n* toki zaidima...
  16. 3 taškai
    Child of Light: https://register.ubisoft.com/child-of-light/ Rayman Legends: https://register.ubisoft.com/rayman-legends/ Assassin’s Creed II: https://register.ubisoft.com/assassins-creed-2/
  17. 3 taškai

    Iš albumo: Rayman kolekcija

    Neo Geo Pocket ir NGP Color kolekcija. Labiausiai patiko Sonic. Dark Arms vertas dėmesio. Kiti irgi nieko. Konsolę nužudė Nintendo su savo GBC, nors ana buvo ir silpnesnė gerokai.
  18. 2 taškai
    Su bureja teko susidurti kai sese budama gal 5 ar 6 metu krito nuo kedutes ir prasiskele galva.. Nuo to momento kai tik susinervindavo ar issigasdavo tai iskart isberdavo veida....kiek per visokius gydytojus tuo metu mama su sese buvo praeje, niekas nerado jokio paaiskinimo ar gydymo kaip tai isgydyti. Po kazkiek laiko tevai gavo konkaktus vienos bobutes miestelyje, jog buria ir daro uzkalbejimus. Tai po vieno vizito pas ja momentaliai dingo visos problemos pas sese su berimu. Liko tik klausimas ar istikruju tai padejo ar tiesiog sutapimas...
  19. 2 taškai
    As aisku nelabai link to nes keista, nesirisa logika mano, nes as stipriai linkes link mokslo atradimu, technologiju, NASA ir pan. Visko paaiskinimas logiskai - kaip kas veikia.. ir t.t. - ant ko visas pasaulis veikia, gyvybes veikimas, panasiu veikimu logikos technologijos pastatytos. Bet vienas artimas zmogus daro burimus kortom, runom, is delno ir t.t., sapnais tiki, ju issifravimu ir net perspeja jei kas tipo blogo atsitiks.. Neburia uz jokius pinigus, neburia bet kam, tik saviem, giminem pagrinde (nebent koks draugas giminiu). Ir labai keista.. pataiko, bet pataiko svarbius esminius dalykus, kaip pvz. nelaimes ar gimimus, ar sveikatos problemas.. t.t. Gimines ir kai kurie ju draugai kas kazkiek metu vel gryzta ir net papasakoja, kad viskas arba daugkas issipilde. Buriasi toliasniam gyvenimui. Kiek suprantu, tie isburimai gana abstraktus, kartais net reikia painterpretuot (nebent burejas konkreciau pasakys), gali net siekti iki 5m kol issipildo. Mazdaug tiek info is manes.
  20. 2 taškai
  21. 2 taškai
    Galetu jau nustot remasterint zaidimus.
  22. 2 taškai
    Dar laukia du žaidimai iš ties neblogi
  23. 2 taškai
    Norėjau pasukt su džipu į degaline, apsiverčiau. Atvažiavau su sunkvežimiu atverst, ant to pačio posūkio apsiverčiau. Cool.
  24. 2 taškai
  25. 2 taškai
    PlayStation 5 Exclusive Silent Hill Is In A Playable State; Demo To Be Shown After The Console’s Reveal Event – Rumor -It is developed by Sony Japan Studios & will be PS5 exclusive. -Toyama is directing, Akira Yaomoka is composing, Masahiro Ito is doing art, various Siren/Gravity Rush devs & some others working on it. -This has nothing to do with Kojima or Silent Hills, that probably is not happening. -Sony is NOT buying IPs, that's bullshit. -The game is NOT a remake, it is a soft reboot, made so it can be someone's first SH game. -The game is playable & has a demo that will be shown around after reveal. -The details of this are not murky, there should be no miscommunication.
  26. 2 taškai
  27. 2 taškai
    Jei iki šiol atrodė, kad dabartiniai žaidimai mažai kuo skiriasi nuo realybės – tai „Unreal Engine 5“ tiesiog „nuneša stogą“. Dabar egzistuojantis ketvirtos kartos žaidimų variklis – „Unreal Engine 4“ – yra atsakingas už daugybės rinkoje esančių žaidimų grafiką, fiziką, apšvietimą, garsą, animaciją, dirbtinį intelektą ir t.t. Žaidimų variklio kūrėjai leidžia savo kūriniu naudotis visiems žaidimų kūrėjams. Žinoma, už tai jie gauna 5 proc. pajamų, kurias sugeneruoja ant jų variklio sukurtas žaidimas. Visi nori geriausio ir užtenka vien pasakyti, kad ant „Unreal Engine 4“ yra pastatyti tokie žaidimai, kaip „Fortnite“, „PlayerUnknown's Battlegrounds“, „Star Wars Jedi: Fallen Order“, „Batman: Arkham“ ir daugelis kitų „Windows“, „PlayStation 4“, „Xbox One“, „Nintendo Switch“ ir mobiliosiose platformose esančių žaidimų. Taip, supratote teisingai. „Unreal Engine 4“ yra būtent tai, dėl ko galime mėgautis nuostabios kokybės žaidimais. Ir jei iki šiol atrodė, kad dabartiniai žaidimai mažai kuo skiriasi nuo realybės. Ypač grafikos atžvilgiu. Tai „Unreal Engine 5“ tiesiog „nuneša stogą“. „Unreal Engine 5“ sukūrė „Epic Games“ kompanija ir išleido labai įdomų vaizdo įrašą, kuriame pademonstruoja ką naujasis žaidimų variklis sugeba. „Lumen in the Land of Nanite“ demo versija išbandoma su dar tik pasirodysiančia naujausia „PlayStation 5“ žaidimų konsole. Kompanija tvirtina, kad 5-os kartos žaidimų variklis leidžia pasiekti tokį detalumą, kad žaidimas praktiškai prilygsta realybei. Ir tokiais nuostabiais žaidimais galėsime mėgautis ant naujausių „PlayStation“ bei „Xbox“ žaidimų konsolių ir ne tik. „Epic Games“ kompanija išvardija daugybę naujovių, tačiau itin pabrėžia dvi esmines: „Nanite virtualizuota mikropoligono geometrija“ leidžia žaidimų kūrėjams sukurti tokį vaizdą, „kurį sudaro šimtai milijonų ar milijardai daugiakampių“ ir jį tiesiogiai importuoti į „Unreal Engine“; „Lumen“ kūrėjams siūlo „visiškai dinamišką apšvietimo sprendimą, kuris iškart reaguoja į scenos ir šviesos pokyčius“. Tai reiškia, kad atskiri šviesos spinduliai gali daug kartų atšokti nuo paviršių, sukurdami „netiesioginius atspindžius didžiulėje, detalioje aplinkoje. Skalėje nuo milimetrų iki kilometrų.“ „Epic Games“ kompanija tvirtina, kad ant naujojo žaidimo variklio kurtus žaidimus palaikys tiek dabartinės, tiek ir naujos kartos žaidimų konsolės bei asmeniniai kompiuteriai, „Mac“ taip pat, bei „iOS“ ir „Android“ įrenginiai. O dabar visus darbus padėkite į šalį, pasileiskite šį vaizdo įrašą – būtinai per visą įrenginio ekraną ir geriausia kuo didesnį – ir tiesiog mėgaukitės:
  28. 2 taškai
    Retro Nintendo klasikos megejams mano N64 kolekcija.
  29. 2 taškai
    Būtų beprotiškai sudėtinga užduotis rasti žaidimų mėgėją, kuris nebūtų bandęs legendinio „Grand Theft Auto“. Greičiausiai daugelis mūsų žaidėme net ir ne vieną jo dalį. Belaukiant „GTA VI“ pasirodymo, „Epic Games“ pateikė fantastišką pasiūlymą. Nevyniodami žodžių į vatą iškart sakome, kad tereikia paspausti šią nuorodą ir parsisiųsti legendinį „GTA V“ žaidimą. „Epic Games Store“ iki gegužės 21 dienos suteikia galimybę asmeninių kompiuterių turėtojams nemokamai įsirašyti šį žaidimą. Šis pasiūlymas susilaukė milžiniško dėmesio ir pirmosiomis dienos net užlūžo „Epic Games“ serveriai, tačiau šiandien - gegužės 16 d - viskas veikia puikiai ir žaidimas siunčiamas įprastai. Tiesa, yra srauto apribojimų, tad prireiks trupučio kantrybės. Čia svarbu pabrėžti ir tai, jog jūsų parsisiųstas „GTA V“ veiks ir po šio pasiūlymo pabaigos. Vadinasi nereikės sukti galvos apie papildomą žaidimo įsigijimą. Tad tereikia parsisiųsti ir mėgautis šiuo puikiu žaidimu. „GTA V“ buvo išleistas dar 2013 metais ir šio žaidimo gerbėjams teko laukti net penkerius metus. Prieš pasirodant šiai daliai, 2008 metais buvo pristatyta „GTA IV“. Laukimo rekordas jau pagerintas. Yra žinių, kad „Rockstar Games“ galbūt dar šiemet ar kitų metų pradžioje pristatys ir „GTA VI“. Tiesa, nieko oficialiai patvirtinto dar nėra.
  30. 2 taškai
    Prie to pacio ir steam dovanoja neprasta zaidima: https://store.steampowered.com/app/640590/The_LEGO_NINJAGO_Movie_Video_Game/ https://store.steampowered.com/app/883680/Four_Kings_One_War/
  31. 2 taškai
    Kas nebande Alan Wake zaidimo puiki proga isigyti su 90% nuolaida - https://store.steampowered.com/app/108710/Alan_Wake/
  32. 2 taškai
    Jeigu kas dar nematet. Galima bus GTAV PC nemokamai gaut https://www.indiegamebundles.com/free-game-on-epic-games-store-gta-v/
  33. 2 taškai
    54 Square Enix zaidimai uz 27.50 euro - https://store.steampowered.com/bundle/14956/Square_Enix_Eidos_Anthology/
  34. 2 taškai
    Tiesiog va taip va Cyberpunk 2077 Will Let You Customise Your Genitals https://www.ign.com/articles/cyberpunk-2077-customise-genitals?fbclid=IwAR03m5V8d9mJFWCj-hvbxyEmRU2xpPonVmTdOd00pWA84b2OLhI4gTHbY50
  35. 2 taškai
    Ubisoftas uzregistravo domena - http://www.princeofpersia6.com/
  36. 2 taškai
    expertai sako kad skirtumas bus beveik nematomas. bet vistiek islenda ir sako koki PR nonsensa kaip x2 PS4. tai gal kaip 15x PS3 ar 50x PS2?
  37. 2 taškai
    HITMAN™ - The Complete First Season (PS4) / JAMTI / As su UK regionu pasiemiau, nezinau kaip su kitais. Ir nezinau ar cia tikrai pilnas sezonas Free ar apgudrauta kaip core game (techniskai rodo kaip full game), bet reiks klijuot DLC
  38. 2 taškai
    Svarbiausio žaidimo kūrėjo instagram'o post'as po heiterių bangos.
  39. 2 taškai
    Vienas simulator gal ir butu puse velnio, bet dabar abu zaidimai tokio tipo. Biski per daug simuliaciju vienam kartui.
  40. 2 taškai
    @ReiKaz aišku, aišku, šiaip jaučiu nukrisi nuo kėdės, kai pamatysi ką aš su WWE 2K14 padaręs esu tarme tarpe į WWE 2K14 esu įmodinęs ~190 naujų wrestlerių iš WWE '12-'17 ir kitų erų, tame tarpe praktiškai viską, kas Attitude laikais buvo. Ketinu to žaidmo klubą atidaryti su tutorialais vieną dieną.
  41. 2 taškai
    https://store.steampowered.com/app/201270/Total_War_SHOGUN_2/
  42. 2 taškai
    Paskutinės mano platinos: #97 - A Plague Tale: Innocence - seniai norėjau išbandyti ir tikrai nenusivyliau, pats gameplay'us gan paprastas, bet vežantis dalykas čia yra istorija, kur persipina viduramžiai su mistika. #98 - Dragon Ball Z: Kakarot - jaunystės prisiminimus atpirko su kaupu, jaučiu vienintelis žaidimas, kurio intro filmuką pasižiūrėdavau kelis kartus, nes sutapo ir su anime. Ilgiau žaidžiant tikrai nusibosta, nes kovos gan pasikartojančios, tačiau visumoje tikrai rekomenduoju. #99 - Far Cry 3: Classic Edition - jau turėjau platiną ant PS3 versijos ir kaip tik neturėjau ką žaisti, o ir kaina PSN pasirodė visai padori, tai why not. Po tiek laiko įsijungus žaidimas atrodo tikrai pasenęs, nors ir su atnaujinta grafika Dabar pradėjau Kingdom Come: Deliverance - žaidimas tikrai lėtas, seno stiliaus RPG, kur niekas aiškiai nenusakyta ir reikia knistis bei ieškoti pačiam. Pati atmosfera žiauriai cool, viskas vyksta Viduramžių Bohemijoje, aplink girdėti lenkiški keiksmai, pagardinti TV pagalbos frazėmis (Hey you, goatfucker!!!). Prisiskaitęs apie geimą buvau, jog turi daug bug'ų - šiam momentui viskas žaidžiasi gan normaliai, norėtųsi, kad tik krovimosi laikai būtų trumpesni.
  43. 2 taškai
    Control — Director of FBC 14-oji mano platina. Žaisdamas šį žaidimą, jutau sąsają su kažkada labai senai žaistu Alan Wake. Vėliau pasidomėjau ir sužinojau, kad tie patys kūrėjai. That makes sense now. Štai kodėl šis žaidimas toks geras buvo. Vienas įdomiausių sci-fi žaidimas. Galima pridurti, kad su tokia creepy atmosfera. Nu tie balsai, tai kažkas nerealaus, net šiurpuliukai kai kuriuose leveliuose, nubėgdavo girdint kuždesius. Žaidime patiko viskas: combat sistema, tos paranormalios galios, pati ginklo transformacija, upgrade sistema, skillai, bet labiausiai, tai environment. Tos besikeičiančios sienos .. Nenoriu spoilinti, bet tas ypač vienas levelis, su garso takeliu, tikrai buvo hype af. Kas žaidė, manau supras apie ką kalbu Istorija įdomi, kiek sunku buvo suprasti šiek tiek, dažnai teko ir paskaityti collectible documents. Kas šiek tiek nuvylė, tai pabaiga.. Visumoje žaidimą vertinčiau 9/10. Platina buvo lengva. Dauguma trofėjų atsirakino žaidžiant story. Būtų nerealu sulaukti Alan Wake 2
  44. 1 taškas
  45. 1 taškas
    Nieko nežinau apie leak'us ir stengsiuosi apeiti juos iki pat release dienos. Bet asmeniškai labai tikiuos, kad visas rage internete yra tik dėl lgbt tematikos (kurią mums jau akivaizdžiai hintina ND nuo pat 2014 metų dlc , vėliau su 2017 metų traileriu, iki pat 2019 trailerio, nekalbant jau apie pirmos dalies lgbt personažą), kadangi man ši tema visiškai netrugdo ir neskauda. Tikiuos, kad 7 metus lauktas tęsinys bus vertas pirmtako.
  46. 1 taškas
    Bukit atsargus dirbdami. Gali buti, kad miske teks sutikti vilku!
  47. 1 taškas
    kad nelabai matos tas next gen is tokiu nuotrauku
  48. 1 taškas
    Taigi #2 - antras žaidimas ir antroji platina prie playstation pultelio MAFIA III - prieš pradėdamas ir paskaitęs forumą galvojau jog bus bėdų ir bus blogai, tačiau buvo priešingai, trofėjai neglitchino, buvo nesunku ir smagu, kadangi platinai reikia pereiti kelis kartus, tai pirmas perėjimas buvo viską explorinant, išbandant, tačiau neprailgo ir susižaidė smagiai, bugų beveik išvis nebuvo, didžiausias bugas, kad persirengus per klipus Lincolną vis tiek rodydavo su armijos drabužiais. Antrą kartą pereidinėjant smaginausi tiesiog šaudydamas ir daužydamas viską aplink, žaidimas vyko greičiau, tai ir bugų buvo daugiau, bet jie nevargino. Šiaip žaidimas patiko, patiko mašinų valdymas, šaudymo sistema, visai smagi istorija, aišku kažko labai gilaus, naujo ar dar kažko nepastebėjau, bet šiaip žaidimas tikrai vertas pažaisti, skirtas mano manymu grynai linksmai praleisti laiką, neabejoju jeigu būtų akcija DLC ir nekainuotų brangiau nei pilnas žaidimas, tai mielai sužaisčiau ir juos. Dabar nupirkau šeimai Just Dance 2019, pažiūrėsim ar bus kantrybės gauti platiną o pats dar neišsirinkau, bet manau galimai pabandysiu pažaisti Detroit Become Human, mačiau gera kaina PSN
  49. 1 taškas
    Jubiliejus - 100-oji platina ir 30 lvl - tikslas, kurį buvau užsibriežęs sau iki PS5, pasiektas! DAYS GONE
  50. 1 taškas
    Prieš pradedant aprašinėti savo patirtį su trofėjais ir mintys apie juos, keli žodžiai demagogijos. Žodis "trofėjus" arba "achievement" yra žinomas kiekvienam šiuolaikiniam video žaidimų entuziastui. Renkame juos, kartais perkame žaidimus vien dėl jų, praleidžiam daug laiko tobulinant savo įgūdžius taikantis priešams į galvas, išnaršom kiekvieną kampelį beieškant paskutinio gūdriai užslėpto artefakto, o kartais net laužom pultelius dėl jų. Tačiau ką jie reiškia ir kokią įtaką jie turi žaidėjui dažnas iš mūsų net nesusimasto arba žiūri į tai gan paviršutiniškai. Visų pirmą, kas tai yra? Trofėjus, kilęs iš lotiniško žodžio "trophaem", reiškia pergalės paminklą. Per karą nugalėtojui atitekę priešo vėliavos, ginklai, technikos priemonės. Senovėje trofėjus reikšdavo karo pergalės simbolį, paminklą, daiktinį ženklą. Šis žodis pagrinde reikšdavo karo nuopelnus, sportinius pasiekimus. Senovės Graikijoje, pavyzdžiui, Olimpynių žaidynių nugalėtojas buvo apdovanojamas Laurų vainiku. Šiais laikais tęsiama panaši tradicija, o apdovanojami yra praktiškai visi kažkuo nusipelnę, kiekvienoje mūsų gyvenimo srityje: sportininkai yra apdovanojami trofėjais už savo išskirtinius sportinius sugebėjimus, mokiniai, studentai baigę mokslus gauna lapelį, kuris irgi gali būti priskirtas prie tam tikros "trofėjų" kategorijos, medžiotojai mėgsta pasikabinti savo aukų galvas ant sienos kaip trofėjų, mažiau ekstremalaus laisvalaikio praleidimo megėjai pasidaro svarbių gyvenimo momentų nuotraukas ir t.t. Taigi, trofėjus - tai daiktinis pergalės, žygdarbio atminimas. Dabartinė žaidimų karta sugalvojo ir žaidėjams leisti būti apdovanotiems. Trofėjų ir achievementų implementacija sukūrė tokius žaidėjų tipus kaip "trophy/achievement hunter". Dėka to, atsirado puslapiai, bendruomenės internete, kuriems didinti savo trophy level ar gamerscore tapo dar vienu konkurenciniu žaidimu, o kai kuriems net prioritetu. Aš asmeniškai prie šitos bendrijos prisijungiau nusipirkęs PlayStation 3 konsolę. Būtent tada pirmą kartą išgirdau ir susipažinau su trofėjų sistema. Dar dabar atsimenu, kokiu tikslu pirkau konsolę, tačiau su laiku mano požiūris į žaidimus kiek pasikeitė, pradėjau mažiau mėgautis istorija, o labiau koncentruotis į virtualius pasiekimus, kurie, kaip nebūtų gaila, įneša labai mažai pozytyvaus į patį žaidimą. Bet apie viską iš eilės. Buvo gražus 2011-ųjų rugsėjo vakaras kai atsinešiau savo pirmą konsolę nuo t.v. "8bit" laikų - PS3. Iki tol, mano pagrindiniu žaidimo įrankiu buvo senas geras PC. Ant pirmo savo PC žaidžiau tokius nuostabius žaidimus kaip "Gothic", "Morrowind", "Carmageddon", buvau pamylęs point-and-click žanrą, labai gerai prisimenu pirmus įspūdžius iš "Half-Life", "Serious Sam". Žaidžiau viską, kas tik atrodė įdomu ir ką galėjau gauti, pagrinde ant diskų, nes interneto dar neturėjau. Žaidžiau ir niekada nesirūpinau ieškoti visų artefaktų Tomb Raider žaidime. Ką radau - smagu, ko neradau - galva neskaudėjo, o tiesiog pereidavau prie kito žaidimo. Dažnai grįždavau prie žaidimų, bet tik tam, kad vėl pasimėgauti istorija. Šie auksiniai mano, kaip žaidėjo, metai pasibaigė, kai neužteko kompiuterio galios naujiems žaidimams ir buvo nuspręsta, kad optimaliausiu variantu bus konsolės pirkimas. Prie to prisidėjo nesuvaldomas noras pažinti "Fahrenheito" įpedinį "Heavy Rain" ir Laros Croft protege - Naithaną Drake'ą. Tačiau tą rugsėjo vakarą pažinau trofėjų poveikį, kuris vis smarkiau pasiglemždavo mano laiką ir traukdavo Tamsiosios Pusės link... Pirmieji metai buvo labai smagūs. Trofėjų medžioklė suteikė labai daug džiaugsmo ir satisfakcijos. Teko patirti ir nusivylimo jausmą, kai Call of Juarez: The Cartel visiškai neturėjo žaidėjų co-op'ui, kuris buvo rekalingas trofėjams gauti. Taip pat išbandžiau savo kantrybę žaidžiant, o tiksliau grind'inant Red Dead Redemption multiplayerį siekiant aukščiausio lygio ir boost'inant kitus trofėjus. Užbaigtumo jausmas irgi nebuvo svetimas, kai pamačiau visas galimas "Heavy Rain" pabaigas. Bet karts nuo karto trofėjų medžioklė virsdavo kankyne. Atrodė, kad tai aš esu medžiojamas. Nauja trofėjų rinkimo era prasidėjo prisijungus prie Playstation Plus. Pasiūlytas žaidimų katalogas padidino potencialių Platinų kiekį. Tačiau žvelgiant į praeitį, nedaug pasiūlytų žaidimų pabaigiau iki galo, t.y. iki Platinum lygio. Kai kuriuos žaidimus žaidžiau tik tam, kad gauti kuo daugiau trofėjų. Niekada nebūčiau perėjęs "Mushroom Wars" jei ne trofėjai. Priverčiau save jį pereit, kaip ir "Hamster Ball". Kvailas žaidimas, nepasiūlęs nieko įdomaus, būtų buvęs ištrintas ir pamirštas jau po pirmo lygio, jei ne kerintis trofėjų blizgesys ir priklausomybė nuo garsinio trofėjų atrakinimo signalo. Blogiausia tai, kad žiūrint į pereitų žaidimų sąrašą, nei vieno žaidimo neatradau ir nepamilau vien dėl trofėjų, kurie dažnai priverčia išbandyti žaidimą. Ir taip su laiku mano obsesija trofėjams mažėjo, palaipsniu virsdavo į irzlumą, nuovargį. Prie to prisidėjo faktas, kad dažnai toks požiūris sugadindavo žaidimo patyrimą. Pavyzdžiu gali būti tas pats "Heavy Rain". Tokio tipo žaidimas, kuriame pagrindinė varomoji jėga yra istorija, negali buti taip eksploatojamas. Visas pabaigas pamatyti per 1-2 dienas nėra optimaliausias pasimėgavimas. Toks pat incidentas atsitiko žaidžiant "The Last of Us". Žaidžiant trečią kartą iš eilės mėgstamiausia dalis, cutscenes, buvo tiesiog ignoruojama, nes norėjosi kuo greičiau pereiti. Tai ko gero ir buvo pabaigos pradžia. Kai kuriais trofėjų medžioklės aspektais visiškai nesididžiuoju ir kvailai jaučiuosi tai daręs. Pavyzdžiui, nusipirkau Terraria, nors žinojau apie valdymo sunkumą. Sumokėjau beveik 50Lt už jau pereitą žaidimą, tiksliau 200h žaistą ant PC, kur buvo nupirktas už 20Lt. Pirkau jau pereitą ant PC Walking Dead tik tam, kad gauti lengvą platiną. Jokia čia tragedija aišku, dar kartą pasimėgavau puikiais žaidimais, bet faktas, kad pirkimo priežastis buvo neteisinga. Daug brangaus žaidimų laiko buvo iššvaistyta bereikšmiems pasiekimams, jokio malonumo neteikiančio multiplayer match'ams, ilgų gidų studijavimui, užslėptų collectibles video žiūrėjimui ir to paties veiksmo žaidime pakartojimui. Daugelis iš jūsų pasakys, kad per daug dramatizuoju. Galbūt. Bandau žvelgti į trofėjus kitu, man nauju kampu. Didelio neperžaistų žaidimų katalogas priverčia konservuoti laiką, atsisakyti kvailų žaidimų ir kvailų, bereikšmių apdovanojimų už tam tikrus pasiekimus tame kvailame žaidime. Jokių būdu neagituoju mesti trofėjų medžiojimo. Visi mes darom tai, kas geriausia mums. O su šiuo blogo įrašu oficialiai pareiškiu apie savo trofėjaus medžiotojo karjeros pabaigą ir aprašau savo patirtį keliant savo PSN lygį. Tam tikslui konsolėje jau buvo išjungtos perspėjimų apie gautą trofėjų žinutės. Norisi vėl grįžti į tuos laikus, kai svarbiausiu aspektu, dėl kurio žaidžiu yra nepakartojama istorija ir patirta kelionė. Taip pat visiems tiems, kurie jaučia tokį pat šalutinį trofėjų ar achievementų poveikį, patariu apgalvoti savo veiksmus ir tinkamai išdelioti prioritetus. Visiems kitiems linkiu geros medžioklės, o žaidėjams aplamai - gerų žaidimų! Kalbant ne į temą, reikia gaivinti Playmanijos blogą, nes jis paskendo Let's Play filmukų, self-promotion lavinoje
Laiko juosta Vilnius/GMT+03:00