• Impaler
    Impaler

    Realizmas kompiuteriniuose žaidimuose: kada virtualybė įspūdingumu pranoks realybę?

    Kone kiekvienas kompiuterinių žaidimų mėgėjas pažįsta situaciją, kai stipriau nei įprastai spaudžia klaviatūros ar pultelio mygtukus, nevalingai tikėdamasis, jog tai žaidime stipriau pasuks vairą ar suduos stipresnį smūgį. Pasak Edinburgo universiteto mokslininkų tyrimo, kompiuterio dalys, kuriomis valdomi žaidimų veikėjai – tarsi mūsų rankų tęsinys, leidžiantis patirti žaidimą savo, o ne personažo, kailiu.

    Akivaizdu, kad žaidėjai dažnai taip įsijaučia į žaidimą, jog kone visiškai atitrūksta nuo realaus pasaulio. Tikėtina, jog prie to prisideda ne tik motoriniai veiksmai, tokie kaip pelės, klaviatūros ar žaidimų pultelio valdymas, bet ir medijos kokybė, išvaizda.

    Šiandieniniai žaidimai savo spalvine gama, aplinka ir detalėmis kartais pranoksta net mus supantį pasaulį: Žaidimai yra ne kas kitas kaip meno kūriniai, kurie yra autoriaus fantazija, tad kartais, tokie žaidimai gali atrodyti net įspūdingiau už realybę. Žaidimų kūrimo bendrovės „Epic games“ įkūrėjas bei vadovas Tim Sweeney dar 2013 metais teigė, kad po dešimtmečio kūrėjai jau galės naudoti fotorealistinę grafiką žaidimuose. Šiandienos virtualūs kūriniai rodo, kad tobulėti dar yra kur, tačiau esamas proveržis – neįtikėtinas.

    Ne visada siekiama imituoti realybę
    Žaidimo aplinkos ir personažų realistiškumą dažnu atveju lemia rinkos poreikiai: Žaidėjai nori matyti personažus ir aplinką, su kuria galėtų savitai susitapatinti. Tačiau, net ir didelio biudžeto žaidimuose ne visada siekiama fotorealizmo.

    Nors kompiuterinių žaidimų vizualizacijos yra individualios ir dažniausiai priklauso nuo menininkų užmačių, šiandien vis dažniau pastebimas „grįžimas į praeitį“ – šiuolaikinę, realistišką 3D grafiką keičia 8 ar 16 bitų grafika. Tai ypač pastebima smulkių kūrėjų (angl. indie) kuriamuose žaidimuose.

    Manau, kad toks sugrįžimas yra sąlygojamas jaučiamų sentimentų pradžiai; klasikai, nuo kurios viskas prasidėjo.

    Svarbu pažymėti, jog vartotojas žaidime gali pats nusistatyti grafinius parametrus; juos suprastinti ar pakelti. Akivaizdu, jog realybę siekiantis atvaizduoti žaidimas įspūdingiausiai atrodys tik veikdamas režimu, kuris reikalauja daugiausiai skaičiavimo galios ir atminties. Tačiau, pasak docento, tam reikalingi ir atitinkami įrenginiai.

    Techniniai parametrai – ne vienintelė kliūtis
    Kompiuterinių žaidimų, taip pat kaip ir kitų interaktyvių multimedijos kūrinių, atvaizdavimas priklauso ne tik nuo menininko pasirinkto dizaino, bet ir nuo vartotojų naudojamos techninės įrangos.

    Grafinių elementų kompleksiškumas neatsiejamas nuo įrangos gebėjimo apdoroti duomenis: Žaidimai paprastai būna paruošti veikti skirtingais režimais. Pažangios vaizdo plokštės, galinčios vienu metu apdoroti daugiau duomenų, sugeneruos detalesnį vaizdą praturtintą efektais. Vartotojai, naudojantys senesnes ar pigesnes vaizdo plokštes, turės tenkintis paprastesniu vaizdu. Tuo tarpu pažangios įrangos apdorojamas vaizdavimo dažnis bus aukštesnis. Tai reiškia, kad vartotojui nereikės taikytis su nuolat stringančiu vaizdu.

    Čia pastebima akivaizdi sintezė tarp menininko užmačių ir technologinių galimybių. Žaidimų turinio kūrėjai nurodo atitinkamus modelių parametrus bei apibrėžia sąveikos galimybes, o žaidimų variklis, pasitelkdamas įvairius algoritmus, reaguoja į naudotojo įvestį ir pateikia atitinkamą rezultatą.ir pateikia atitinkamą rezultatą.

    Nėra vieno konkretaus atsakymo kada kompiuterinio žaidimo aplinkos nebus galima atskirti nuo realybės, nes tai priklauso ne tik nuo dizaino galimybių, tačiau ir nuo turimų technologinių sprendimų. Fotorealizmas žaidimuose yra imlus skaičiavimo ir atminties resursams: „Visų pirma, norint pasiekti realizmą, turi būti suteiktos techninės (aparatinės ir programinės) galimybės, o visa kita priklauso nuo dizainerių/modeliuotojų – kaip jie tomis galimybėmis pasinaudoja.

    Žaidimų kūrėjai visada stengsis iš techninės įrangos išspausti viską, ką tik įmanoma, tačiau dar nėra pilnai išnaudojamas ir virtualiosios bei pridėtinės realybės potencialas.

    Čia kyla ir klausimas koks būtų visiškas realizmas. Tikriausiai, jei perduotume kompiuterinius signalus tiesiai į žaidėjo smegenis, taip stimuliuojant ne tik regos ir klausos, bet ir uoslės, lytėjimo, temperatūros, inercijos bei kitas jusles. Dabar paprastai koncentruojamės į vaizdą ir garsą, tačiau šių dviejų signalo formų nepakanka „pilnam realizmui“. Tokios technologijos dar teks palaukti. Kita vertus, ar atsiras žaidėjų, norinčių išgyventi tokią tikrovišką patirtį?

    Kompiuterių ekranų, virtualios realybės įrankių dydis bei jų raiška, dirbtinio intelekto varoma animacija taip pat lemia virtualybės kokybę, o pastarosios technologijos tik neseniai imtos tirti plačiau. Spekuliuojama, kad 2030 metais žaidimai bus neatsiejama nuo virtualios realybės bei atsiras unikalių technologinių sprendimų, kurie leis pasiekti žaidimų patirtį, beveik neatsiejamą nuo realaus pasaulio.

    • Ačiū 1


    Atsiliepimai

    Rekomenduojami komentarai

    "Žaidimai yra ne kas kitas kaip meno kūriniai, kurie yra autoriaus fantazija" - gaila kad vis dar yra daug žmonių. kurie šito nesupranta.

    Dalintis šiuo komentaru


    Nuoroda į pranešimą
    Dalintis kituose puslapiuose


    Prisijunkite prie pokalbio

    Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

    Svečias
    Parašykite komentarą...

    ×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Įdėti kaip grynąjį tekstą

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

    ×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Nuotraukos

  • Naujausi video