• Impaler
    Impaler

    „Quake“ švenčia 25 metų jubiliejų – ar jau galime laukti naujos frančizės dalies?

    „Quake“ yra „FPS“ žanro klasika, kurios pirmasis žaidimas pasirodė dar 1996 metais, kai tuometinė „ID Software“, po ilgų kivirčų vargais negalais šį žaidimą išleido. O dabar sklinda gandai, kad nauja „Quake“ dalis jau kuriama, kuris mus realiai gali pasiekti po kelių metų.
    Kiek jaunesnei kartai senasis „Quake“ gali būtų ir nežinomas. Žaidimas kiek skiriasi nuo panašiu metu išleistų „DOOM“ nei „Wolfenstein 3D“. Iš esmės scenarijus yra paprastas – jūs atsiduriate protagonisto, žinomo kaip tiesiog „Ranger“ perspektyvoje ir turite išgelbėti Žemę nuo ateivio (kokia staigmena), vardu „Quake“.

    Esminis „Quake“ skirtumas nuo kitu to meto žaidimų – tamsus grafinis priėjimas. Jei „DOOM“ yra tikrai spalvingas, tai šis žaidimas yra pilkas, niūrus, jo aplinkos sumodeliuotos taip, kad primintų viduramžius, o ne kosminę bazę ar miestus. Įdomu ir tai, kad „Quake“ muziką sukūrė „Nine Inch Nails“ vokalistas Trent Reznor.

    1997 metais pasirodęs „Quake 2“ buvo jau labiau grafiškai nušlifuotas ir atvėrė duris tam, ką laikytume modernia šaudykle. Naudojantis pele, galima žiūrėti ir šaudyti į priešus, kurie yra virš ar po tavimi – tai buvo didžiulis skirtumas nuo „DOOM“ pirmą kartą pritaikyto principo. Ne tik istorija, bet „Quake 2“ „PvP“ buvo puikūs: žaidimas buvo greitas, žiaurus ir negailestingas.

    „Quake 3 Arena“, išleista 1999 metais pasuko „competitive“ „FPS“ keliu. Žaidimas buvo labai greitas ir pagrįstas kiekvieno žaidėjo asmeniniais gebėjimais – reakcija, gebėjimu išnaudoti aplinką, ginklų ir judėjimo mechanikos išmanymu. Tuo metu mano draugų rate dominavo „Counter Strike“, tačiau „Quake 3 Arena“ buvo mano arkliukas. Šis žaidimas iki šiol man yra pats geriausias „competitive“ ir „fast – paced FPS“ pavyzdys.

    2005 metais „Quake 4“ grįžo prie žaidimo ištakų, tačiau mano nuomone, buvo vienas ir didelis nesusipratimas, ką ir rodo tiek kritikų, tiek žaidėjų atsiliepimai.

    Na o naujausias šio serijos „kūdikis“ „Quake Champions“ mane džiugina jau nuo 2017 – ųjų. Po ketvirtojo „Quake“ fiasko buvo nuspręsta pasukti „Quake 3 Arena“ keliu, kas atsipirko su kaupu. Žaidimas yra vizualiai patrauklus, o veikėjų su skirtingais aktyviasi ir pasyviais „skills“ principas nors toli gražu nėra naujas, tačiau veikia puikiai. Kitavertus, yra ir minusų: žaidimo bendruomenė vangi, yra net keli žaidimo tipai, kurie nežinia kam ir kodėl sukurti, „matchmaking“ logika apskritai netelpa į jokios rėmus. Aišku man, kaip frančižės mylėtojui, galima užmerkti akis (ką aš sėkmingai ir darau), tačiau tikriausiai dėl daugelio smulkmenų, „Quake Champions“ taip ir neįgavo kultinio statuso.

    Kadangi praėjo jau 4 metai nuo paskutinės dalies, o kitais metais ir „Quake 2“ sukanka 25 – eri, laikas kaip ir būtų tinkamas. Žinoma, daug svaresnis argumentas yra tas, kad visą kompaniją įsigijo „Microsoft“, kurie manoma turi didelių ambicijų atgaivinti prigesusią „Quake“ žvaigždę.



    Atsiliepimai

    Rekomenduojami komentarai

    Komentarų nėra.



    Prisijunkite prie pokalbio

    Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

    Svečias
    Parašykite komentarą...

    ×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Įdėti kaip grynąjį tekstą

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

    ×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Nuotraukos

  • Naujausi video