• Pranešimai

    8.243
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    428
  • Atsiliepimai

    100%

Visas Impaler turinys

  1. Aš kažkaip WAP visą periodą tiesiog prašokau, man tai atrodė ant tiek nepatrauklus dalykas, kai prieš tai jau buvau matęs IRC'o. Vat IRC'e aš tai neršiau, turėjau savo kanalą, botų, viktorinų ir t.t. @Džekeris PLM forumas prasidėjo su phpBB software'u - here's some flashbacks. Žemiau paėjęs rasi screenshot'ų.
  2. Sveiki, mažai esu apsišvietęs GPU kainose ir apskritai toje situacijoje, todėl prašau salės pagalbos. Galvoju, gal jau tinkamas metas būtų kokį GPU įsigyti, kai jau turiu rimtesnį monitorių. Ar baigėsi jau tas crypto ir minerių bumas? Kainos krenta ar vis dar aukštumoj? Kompas pas mane Gigabyte Z390, Intel i7-9700K 3.60 GHz, 32 GB RAM. Monitorius 27 colių 240 Hz Full HD. Skelbimuose akį užkabino tokie variantai: Evga Geforce Gtx 1660 Ti XC Ultra 6 GB Gddr6 - 170 Eur Gigabyte RTX 2060 GDDR6, PCI-E 3.0 12 GB - 350 eur (garantija iki 2025) 3060 RTX Ti 8GB - 350 eur Norėtųsi kažkiek į ateitį užsimesti, kad galėčiau padoriai ant Full HD pažaisti kartais, kad kokį GTA V trauktų ant visko max
  3. Turiu susisiuntęs į skaityklę visas Dune knygas, bet kai jų toks nerealus mąstas - niekaip negaliu pradėti skaityti. Kosminis kiekis skaitalų. Nespoilindamas parašyk ar patiko, kai pradėsi skaityt @Soujiro
  4. Patyliukais per 2022 metus įvykdyti atnaujinimai Sukurta „Pakelti temą“ funkcija, kuri leidžia pakelti temas į sąrašo viršų nerašant joje bereikšmio atsakymo. Nuo šiol užteks paspausti vieną mygtuką siekiant atkreipti kitų narių dėmesį į jums aktualią temą. Kurioms narių grupėms ši funkcija yra prieinama sužinokite Narių grupių puslapyje. Pašalinta forumo skiltis „Failų aptarimas“. Ten seniau būdavo kuriamos temos skirtos aptarti į Failų skiltį įkeltiems failams. Buvo atliktas didelis darbas, kurio metu buvo peržiūrėtos visos toje forumo skiltyje buvusios temos ir pranešimai. Jie buvo sugrupuoti ir perkelti po kiekvienu konkrečiu failu. Kaip atrodo galutinis rezultatas galite pamatyti pavyzdį šiame puslapyje nusileidę žemiau. A.I. pagalba buvo paryškinti visų narių avatarai. PLM v4.0 atnaujinimo metu dėl programinės įrangos klaidos narių avatarų rezoliucija buvo sumažinta. Šie padariniai pašalinti. Sutvarkyta pagrindinio meniu nuoroda „Mano skelbimai“. Padarytas indikatorius, kuris temos peržiūros metu rodo ar pranešimą parašęs narys šiuo metu yra prisijungęs. Panaikinti rangų paveiksliukai bei sumažintas reikalingas turinio kiekis iki 50 vnt., kurį pasiekus galite užsidėti savo pageidaujamą rangą nustatymuose (kiti nustatymai ? redaguoti profilį). Temų peržiūros metu kompaktiškiau atvaizduojami narių gamertag'ai ir kita informacija po turimomis konsolėmis. Padarytos ikonėlės ant kurių užvedus pele pasirodo informacija. Sukurta funkcija, kuri leidžia narių Sienose įsibėgėjusias diskusijas perkelti į forumo temų formatą. Pašalinta forumo skiltis „Šiukšlinė“. Į ten seniau būdavo perkeliamos visos taisykles pažeidžiančios bei senos temos. Beverčiui turiniui vietos pas mus nėra.
  5. 2020 metais „Sony“ visus nustebino pagaliau pristatydama naujos kartos „PlayStation“ žaidimų kompiuterį. Ir nors praėjo jau daugiau nei dveji metai, tačiau įsigyti šį įrenginį nėra pati lengviausia užduotis. Nepaisant to, japonai jau turi ir naujų planų. JK konkurencijos tarnyba, kuria tiria „Microsoft“ sandorį įsigyjant „Activision Blizzard“ kompaniją, kuriam nepritarė „Sony“, paviešino dokumentus, kurių Japonijos milžinė veikiausiai nenorėjo dar viešinti. Pastarieji atskleidžia „Sony“ planus jau visai netrukus pristatyti naujos kartos „PlayStation“ konsolę. 22 puslapių dokumentuose atskleidžiama, jog jau 2027 metais turėtų debiutuoti naujoji „Sony PlayStation 6“ žaidimų konsolė, kuri turėtų pakeisti prieš keletą metų debiutavusią „PlayStation 5“ versiją. Tiesa, ganėtinai įdomus ir visas kontekstas, kuriame minima naujoji konsolės versija. „Sony“ dokumentuose, kurie pateikti JK konkurencijos tarnybai, kalbama apie „Call of Duty“ žaidimo svarbą žaidimų kompiuterių rinkai. Japonijos milžinės teigimu, prieigos praradimas prie „Call of Duty“ ir kitų „Activision“ žaidimų gali turėti didelę įtaką bendrovei, o taip pat ir naujos kartos konsolei, kuri bus pristatyta vėliau. Šiuo atveju yra kalbama būtent apie „PlayStation 6“, kuri debiutuotų praėjus septyneriems metams po PS5 išleidimo. Visame šitame konflikte, kuris atskleidžia ir „Sony“ ateities planus, įdomu yra ir tai, jog „Microsoft“ tikina, kad „Call of Duty“ žaidimas bus prieinamas ir „PlayStation“ vartotojams dar bent 10 metų, kas absoliučiai nesutampa su „Sony“ pozicija. Verta prisiminti ir tai, jog kitąmet turėtų debiutuoti ir „Sony PlayStation 5 Slim“ konsolės versija.
  6. Europos Parlamentas priėmė rezoliuciją, pripažįstančią esporto ir kompiuterinių žaidimų pramonės vertę ir rekomenduojančią ilgalaikę strategiją sektoriams remti ir finansuoti. Europos Sąjungos įstatymų leidžiamoji institucija rezoliuciją priėmė didžiule balsų persvara – 560 parlamentarai balsavo už, 34 balsavo prieš ir 16 susilaikė. Europos Parlamento rezoliucijoje pripažįstama esporto ir kompiuterinių žaidimų pramonės ekonominė ir kultūrinė vertė Europoje. Joje pritariama ilgalaikės Europos kompiuterinių žaidimų strategijos, kurioje atsižvelgiama į esportą ir kuri remiasi esamomis nacionalinėmis strategijomis, kūrimui. Pati rezoliucija nėra įpareigojanti, tačiau Europos Komisijos – ES vykdomosios institucijos – atstovas per parlamento sesiją išreiškė ketinimą imtis veiksmų įgyvendinti šią iniciatyvą. Dabar ES įstatymų leidėjai spręs, kaip įgyvendinti šią rezoliuciją, kuri vėliau sudarys bendrą ES strategiją dėl esporto ir žaidimų pramonės plėtros. Sėkmingas rezoliucijos priėmimas yra didelis Europos esporto ir žaidimų pramonės laimėjimas – tiek pripažinimo, tiek finansiniu požiūriu. Tikėtina, kad šių sričių įmonės turės galimybę gauti ES finansavimą ir paramą, kai bus parengta strategija. Rezoliucijos tekstas patvirtino ES poziciją, kad esportas ir sportas yra skirtingi sektoriai, dėl to, kad esporto žaidimai priklauso privačioms įmonėms, turinčioms intelektinės nuosavybės teises. Tačiau rezoliucijoje pripažįstama esporto ir žaidimų pramonės komercinė vertė ir augimo bei inovacijų potencialas. Tekste Komisijos prašoma parengti chartiją, kuria būtų skatinamos Europos vertybės esporto varžybose, apsvarstyti galimybę sukurti Šengeno masto esporto vizą, taip pat pabrėžiama esporto nauda švietimui ir gerovei. Vienas pagrindinių rezoliucijos iniciatorių buvo Europos Parlamento narys prancūzas Laurence'as Farrengas, atstovaujantis frakcijai „Atnaujinkime Europą“.
  7. „Red Dead Redemption 2“ PC versijos vienu metu aktyvių žaidėjų skaičius buvo didžiausias nuo žaidimo pasirodymo prieš ketverius metus. Tai yra vienas iš labiausiai įtraukiančių ir vizualiai stulbinančių kada nors išleistų kompiuterinių žaidimų. „Rockstar“ laukinių vakarų šedevras mums pristatė turtingą istoriją ir intriguojančius personažus. Nenuostabu, kad „Red Dead Redemption 2“ gerbėjai taip aktyviai žaidžia ligi šiolei. Vis dėlto pastaruoju metu pasirodė vis mažiau šio žaidimo atnaujinimų. Kadangi „Rockstar“ dabar daugiausia dėmesio skiria „Grand Theft Auto 6“, daugelis laukia kitos ilgalaikės ir prieštaringos šios franšizės dalies. Dėl to kiti šios įmonės žaidimai bus palikti nuošalyje. Visgi „Red Dead Redemption 2“ akivaizdžiai nėra užmiršta žaidėjų bendruomenės. Remiantis SteamDB duomenimis, „Red Dead Redemption 2“ pasiekė šį rekordą prieš porą dienų, kai vienu metu jį žaidė 66492 žmonių. Praeitas rekordas buvo 55271 žaidėjų vienu metu, kuris buvo pasiektas 2019 m. gruodį. „Red Dead Redemption 2“ pasirodė 2018 m. spalio 26 d. Žinoma, kompiuterinių žaidimų pasaulyje šį „Rockstar“ šedevrą galime laikyti senu žaidimu. Visgi „Minecraft“ bei „Skyrim“ sėkmė rodo, kad net ir seniai pasirodę žaidimai gali išlikti populiarūs. Deja, kol kas nėra kalbų apie trečiąją serijos dalį, ypač atsižvelgiant į tai, kad „Rockstar“ dabar dirba su „GTA 6“, tačiau daugelis tikrai norėtų pamatyti naują „RDR“ dalį.
  8. Counter Strike: Global Offensive žaidimo kūrėjai „Valve“ skelbia, jog atnaujino žaidimo varžybų žemėlapius ir įvedė korekcijas dviem iš trijų populiariausių CS:GO ginklų. Naujausiame atnaujinime „Valve“ pašalino vieną iš seniausių Counter Strike žaidimo žemėlapį „dust2“ iš varžybų režimo, o jo vietą užims naujas žemėlapis „Anubis“. CS:GO bendruomenės sukurtas „Anubis“ pirmą kartą žaidėjams buvo pristatytas 2020-ais metais, o tuomet 2021-ais pašalintas iš žaidimo. Dabar, pakoreguotas, sugrįžta ir yra pristatomas kaip vienas iš 7-ių varžyboms skirtų žemėlapių. Žaidimo kūrėjai taip pat pakoregavo AWP snaiperio ginklą ir „CT“ naudojamą M4A1-S. AWP ginklo apkaba sumažinta nuo dešimties iki penkių kulkų, tuo tarpu M4 su duslintuvu nuo šiol darys mažiau žalos, šaudant iš tolimos distancijos. Fanai ilgą laiką prašė M4A1-S atnaujinimo, pasak jų šis ginklas yra per daug galingas ir sukuria pranašumą juo šaudantiems žaidėjams. Paskutinį kartą „Valve“ atnaujino šį ginklą dar birželį, tačiau tuomet kulkų apkabos sumažinimas nuo 25 iki 20 norimo efekto nedavė. Tuo tarpu AWP buvo atnaujintas dar 2020-ais, kuomet buvo redaguotas šaudymas iš šio ginklo atsitūpus. O dar 2015-ais sulėtintas žaidėjo judėjimas, kai jis taikosi šauti šiuo ginklu. CS:GO turnyrų organizatoriai kol kas nėra paskelbę, ar artimiausiuose savo čempionatuose jau vadovausis naujaisiais atnaujinimais. Šiuo metu artimiausias toks „BLAST Premier Fall Finals“ vyks lapkričio 23-27 dieną, Danijos sostinėje Kopenhagoje.
  9. „CD Projekt RED“ paskelbė, kad ilgai lauktas žaidimo „next-gen“ (liet. naujos kartos) atnaujinimas bus paleistas gruodžio 14 d. Su šiuo atnaujinimu žadama daugybė „vaizdinių, našumo ir techninių patobulinimų“, tačiau nedetalizuojama, ką tai iš tikrųjų reiškia. Visgi garantuotai žinome, kad atnaujinime išvysime spindulių sekimo technoloogiją (angl. ray-tracing), taip pat žadama integruoti „įvairius modifikacijas“ į bazinę „Witcher 3“ patirtį. Žaidimo kūrėjai taip pat pažadėjo mums duoti DLC rinkinį, įkvėptą „Netflix“ serialo „The Witcher“, su naujais ginklais ir šarvais bei „alternatyvia išvaizda“ tam tikriems veikėjams. Panašu, kad galėsite įjungti parinktį, kad žaidimo personažai atrodytų panašesni į savo „Netflix“ versijas. „Next-gen“ „Witcher 3“ atnaujinimo gerbėjai jau tikėjosi nuo 2020 m. Visgi šis atnaujinimas buvo atidėtas gausybę kartų, o tai erzino žaidėjų bendruomenę. Vis dėlto dabar ji gali džiūgauti, nes „CD Projekt RED“ pagaliau išpildė savo pažadą. Šis atnaujinimas bus nemokamai prieinamas visiems asmeninių kompiuterių vartotojams, kurie jau turi „Witcher 3“. Jei esate vienas iš nedaugelio žmonių, kurie dar nėra įsigiję „Witcher 3“, taip pat neužilgo pasirodys naujas žaidimo „Complete Edition“, kuriame visas iki šiol išleistas turinys bus sujungtas su šiuo „next-gen“ atnaujinimu.
  10. Prieš keletą dienų laužiau galvą rinkdamasis nauja monitorių darbui ir žaidimams. Pavyko, bet pirma apie procesą. Rinkausi būtent 27 colių ir būtent 1080p raiškos. Kodėl? Nes paprasčiausiai 1440p ar 4K ekranuose tekstas/detalės yra PER SMULKIOS dirbant ant native rezoliucijos. Monitorius pas mane stovi ~95 cm atstumu nuo akių, tai noro smeigti nosį į monitorių neturiu, kad įžiūrėčiau kas jame rodoma Naudoti Windows siūlomą SCALING - ne išeitis. Padidinus scale 125% ar 150% vis tiek nėra to tikrojo ryškumo. Scale'inasi pusę velnio tik tekstas naršyklėje, visa kita - nekokybiškai. Programų langai išplaukę, ikonos, foto irgi. Suprantu, kad žaidžiant tai yra visiškai ne rodiklis, bet pirmiausia pas mane darbas. Nuėjęs į Elektromarkt su laptopu buvau prisijungęs prie 3 skirtingų monitorių, kad prieičiau šių išvadų. Anyway, po galybės reviews'ų skaitymų apsistojau ties šiuo variantu ViewSonic Elite XG270. (nemaišyti su XG2705). Kaina ~370-380 eur. Laukiu, kol pristatys už poros sav. Šis monitorius uždėjo daugiausiai varnelių ir nors kaina ne maža, tačiau tikiuosi bus verta to, ką monitorius suteiks: 240 hz, 1ms lagas, nvidia ir amd sync režimai, kad nebutų tear'ingo, ergonomika, didelis brightness cd/m², IPS panelė. Gaila tik, kad gaming monitoriai kažkodėl su glossy paviršiais nedraugauja. Būčiau norėjęs glossy dėl dar geresnių spalvų. Kiti modeliai apie kuriuos svarsčiau buvo XG2705 bei LG 27GL650F, bet nutariau netrupint ir imti maximum variantą XG270. Atkreipti dėmesį noriu, kad kažkodėl šis monitorius beveik nebuvo iš viso įtrauktas į kokius tai best monitors ir t.t. sąrašus, kur jam tikrai vieta. Per atsitiktinumą apie jį sužinojau vienam IGN'o straipsnyje tik. Kai išbandysiu pasidalinsiu įspūdžiais.
  11. 2022 m. lapkričio 25 d. – Pirmą kartą istorijoje ekranuose ranka rankon kovos Arnoldas Schwarzeneggeris ir Milla Jovovich. Holivudo sunkiasvoriai šį gruodį žaidėjams padės vykdyti „World of Tanks“ frančizės „Holiday Ops“ kampanijų misijas asmeniniuose kompiuteriuose, mobiliuosiuose įrenginiuose ir konsolėse. Ši naujiena – neabejotinai karšto šventinio „World of Tanks PC“, „World of Tanks Blitz“ ir „World of Tanks Modern Armor“ sezono pradžia. „Holiday Ops“ (liet. „Šventinės operacijos“) anonse Arnie ir Milla imasi svarbiausios iki šiol turėtos misijos – išgelbėti šventes Arthur ir jo sūnui Mikey. „World of Tanks“ žaidėjai jungsis prie veiksmo filmų legendų ir magišku „Holiday Express“ traukiniu vyks į pačią kalėdinio kaimelio širdį. „Esu vaidinusi herojus pagal vaizdo žaidimus sukurtuose filmuose, bet tai pirmas kartas, kai aš pati atsidūriau tikrame žaidime – ir esu tikrai pasiruošusi veiksmui!“, – sako M. Jovovich, veiksmo filmų žvaigždė ir „Holiday Ops“ ambasadorė. „Dar vienas pirmas kartas man – dirbu su legendiniu A. Schwarzeneggeriu. Kartu su juo vesime žaidėjus į stebuklingą šventinį kaimelį ir dalinsime specialias dovanas „World of Tanks“ žaidėjams“, – apie projektą pasakoja M. Jovovich. „Praėjusiais metais mano patirtis „World of Tanks“ žaidime buvo tiesiog neįtikėtina, ir kai manęs paprašė sugrįžti, iš karto atsakiau – „I´ll be back“. Žinojau, kad šie metai laukia išties ypatingi – ir neklydau. Man didelė garbė pirmą kartą dirbti kartu su nuostabiąja M. Jovovich. Šį kartą „Holiday Ops“ apdovanojimai ir iššūkiai dar geresni, o aš galėjau sujungti du mėgstamiausius savo dalykus: šventes ir tankus!“, – priduria „Holiday Ops“ ambasadorius ir tikro tanko savininkas A. Schwarzeneggeris. Žaidėjai pirmą kartą su žvaigždžių duetu susitiks tankų angare, kur jiems bus paskirti iššūkiai ir užduotys. Įveikę šias užduotis, žaidėjai gaus specialius Arnie ir Millos patobulinimus, tokius kaip nauji tankų stiliai, teminės emblemos, užrašai, lipdukai ir vadai. „World of Tanks“ asmeniniams kompiuteriams ir konsolėms skirtuose žaidimuose Millos ir Arnoldo veikėjai taip pat prabils pačių aktorių balsais. Christopheris Chungas, „World of Tanks“ frančizės direktorius, sako, kad jam didelė garbė pirmą kartą ekranuose suvesti Arnoldą ir Millą būtent šiame žaidime. „Kaip ir milijonai mūsų žaidėjų visame pasaulyje, aš pats dešimtmečiais tiesiog rijau filmus, kuriuose Arnie ir Milla vaidino atskirai. Tikras svajonės išsipildymas yra bendras darbas su abiem pasaulinio garso žvaigždėmis, pirmąkart visoje frančizėje rengiant kalėdinį šventimą. Mūsų žaidėjams, kad ir kokioje platformoje jie mėgautųsi „World of Tanks“, ši patirtis bus kažkas ypatingo“, – sako Christopheris. Šventinė kampanija prasidės gruodžio 1 d. ir tęsis iki 2023 m. sausio 9 d. Kiekviena žaidimo versija turi savo datas ir šventinius pasiūlymus, pritaikytus tos platformos žaidimui. World of Tanks PC Gruodžio 1 d. – 2023 m. sausio 9 d. Žaidėjų lauks įvairios misijos ir užduotys, kurias įveikus jie gaus išskirtinius Arnie ir Milla patobulinimus bei galimybę šias abi „Holiday Ops“ veiksmo žvaigždes turėti pagrindinių žaidimo robotų tankų vadais. „Holiday Ops 2023“ turės specialią valiutą, vadinamą Resources. Žaidime visa šventinė veikla bus grįsta šių resursų rinkimu ir investavimu. World of Tanks Modern Armor Gruodžio 13 d. – 2023 m. sausio 2 d. Žaidėjai galės rinktis – prisijungti prie „Team Arnold“ arba „Team Milla“ komandų ir su jomis dalyvauti „Holiday Ops“ medžioklėse. Siekdami savo komandos tikslų žaidėjai rinks apdovanojimus ir pelnytus taškus jie galės mainyti į „Holiday Ops“ papildymus ir turinį. World of Tanks Blitz 2022 m. gruodžio 17 d. – gruodžio 27 d. „World of Tanks Blitz“ žaidėjams atsivers visas platus „Holiday Ops“ veiklų kalendorius. Vos prisijungę jie automatiškai gaus dovanų: Arnoldo ir Millos avatarus bei premijas. Mūšių laimėtojai gaus ir teminių Arnoldo ir Millos prizų: pavyzdžiui, kamufliažų, kolekcionuojamų daiktų, o pats geriausias jų – Arnoldo profilis.
  12. Nice bet ir numeriai pas tave.. IT SMOL Tu apie ką čia?
  13. Dar, manau, svarbu, kad SSD palaikytų D-RAM. Tai pridės ilgaamžiškumo ir greičio.
  14. Pritariu dėl EVO varianto, manau gali tikti ir 960.
  15. Aš irgi esu geros nuomonės apie jį po tiek laiko. Viskas čiki.
  16. Dešimtys valandų paeiliui, praleistų prie kompiuterio įsitraukus į virtualiai kuriamą pasaulį, didesnei daliai žmonių atrodo nesuvokiama, o kitai, nors ir daug mažesnei, – malonumas, iš kurio jie nebegali ištrūkti. Vos prieš porą metų sutrikimu pripažinta priklausomybė nuo vaizdo žaidimų nėra itin dažnai pasitaikanti, tačiau labai įtraukianti. Nors žaidimų kūrėjai ir kai kurie mokslininkai tikina, kad tokia priklausomybė neegzistuoja ir oficialus sutrikimo statuso suteikimas stigmatizuoja žaidimų rinką, kiti specialistai pabrėžia – tai problema, į kurią technologijų amžiuje turime kreipti daugiau dėmesio. Tai dar ne epidemija, tačiau pastebimi duomenys kelia susirūpinimą Nemažai ekspertų nesutinka su mintimi, kad vaizdo žaidimai gali sukelti priklausomybę. Pagrindiniai jų argumentai susiję su tuo, kad pabėgimas į virtualų žaidimų pasaulį yra didesnės problemos, tokios kaip depresija ar nerimas, simptomas. Tvirtinama, kad priklausomybės nuo kompiuterinių žaidimų apibrėžimas kilo ne dėl mokslinių tyrimų ir klinikinių duomenų, o dėl moralinės panikos, kad naujosios technologijos vis labiau traukia žmones pabėgti nuo realybės. Šiuos prieštaravimus sunkiau priimti, kai juos pastatome šalia naujausių elgesio priklausomybių tyrimų. Duomenys rodo, kad nors priklausomybė nuo vaizdo žaidimų nėra epidemija, tai – tikras reiškinys, nuo kurio kenčia tam tikras procentas žaidėjų. Šie duomenys atėjo iš įvairių šaltinių. Tyrimai parodė, kad tiek per didelis įnikimas į žaidimus, tiek tam tikros narkotinės medžiagos panašiai keičia smegenų atlygio grandines. Kaip gyvenimą trikdančią problemą perdėtą įnikimą į žaidimus įvardija ir pas psichoterapeutus besilankantys jauni suaugusieji. Negana to, vis daugiau paralelių brėžiama tarp kompiuterinių žaidimų ir lošimų, mat šios dvi veiklos viena iš kitos pasiskolina vis daugiau elementų tam, kad vartotojų įsitraukimas tik augtų. Apie elgesio priklausomybes, o konkrečiai – tas, kurios susijusios su žmonių veikla internete, plačiau kalbėjo Lietuvoje viešėjęs pasaulinis žaidimų ir lošimų internete tyrimų ekspertas, Budapešto ELTE Eötvös Loránd Universiteto psichologijos profesorius, medicinos psichologas Zsoltas Demetrovicsas. Pasikeitė priklausomybės apibrėžimas Jis aiškino, kad kalbėdami apie priklausomybes, dažniausiai manome, kad jos yra susijusios su tam tikromis medžiagomis. „Jeigu prieš 10 metų kažkas pasakydavo žodį „priklausomybė“, sąsaja būdavo su alkoholiu, narkotikais ar rūkymu. Tačiau per pastaruosius 10–15 metų priklausomybės apibrėžimas reikšmingai pasikeitė“, – sakė profesorius. Pastebėta, kad tam tikras elgesys turi labai panašius simptomus bei pasekmes, kaip ir priklausomybės nuo kai kurių medžiagų. Pradėta svarstyti, kad tokius sutrikimus, nepriklausomai, ar jie susiję su medžiagų vartojimu, ar kitokia veikla, reikėtų vertinti panašiai. Technologijų vystymasis atvedė prie spartaus interneto paslaugų plitimo ir netrukus tai tapo problema. „Buvo ilga diskusija, ar internetą turime vertinti apskritai kaip problemą, ar turėtume žiūrėti specifiškiau, – ko žmonės jame ieško. Ar jie žaidžia kompiuterinius žaidimus, ar susirašinėja, ar perka, žiūri pornografiją, lošia ir t. t. Išvada tokia, kad turėtume žiūrėti į konkrečią veiklą internete, o ne internetą apskritai. Šiuo metu kompiuteriniai žaidimai išskiriami kaip didžiausią priklausomybę sukelianti veikla. Nuo 2019-ųjų tai pasaulyje pripažinta kaip sutrikimas“, – teigė Z. Demetrovicsas. Impulsyvumas ir negebėjimas kontroliuoti emocijų – rizikos veiksniai Jis įvardijo, kad lošimai jau buvo iki tol pripažinti kaip elgesio sutrikimas, nors ir nepriskiriamas priklausomybei. Tai susiję su kontrolės praradimu. Anksčiau kazino, lošimo automatai, loterijos, lažybos ir t. t. dažniausiai galėjo būti pasiekiami tik fiziškai, tačiau internetas viską perkėlė į kitą lygį, kur išlaikyti kontrolę pasidarė daug sunkiau. „Matome panašumų tarp lošimų ir kompiuterinių žaidimų. Tačiau pats įdomiausias yra nesenas atradimas. Vis daugiau ir daugiau lošimo elementų yra įkomponuojama į kompiuterinius žaidimus ir atvirkščiai. Egzistuoja visa elektroninio sporto erdvė, kurioje taip pat vyksta ir lažybos“, – kalbėjo mokslininkas. Pašnekovas pastebėjo, kad visos elgesio priklausomybės yra gana komplikuotos ir sudėtingos. Žiūrint į priežastis, kodėl tokių sutrikimų atsiranda, matyti psichologinės, socialinės ir psichologinės sąsajos. Įtakos turi net ir genetika. Niekas negimė lošėju ar geimeriu, tačiau polinkį arba, tiksliau, jautrumą tam tikriems išoriniams stimulams galima paveldėti. „Žmonės, kurie yra impulsyvesni, neapsvarsto ateityje gresiančių pasekmių dėl savo elgesio, pirma padaro, o tada mąsto, turi didesnę riziką įgyti tokių priklausomybių. Be to, negebėjimas kontroliuoti savo emocijų, streso taip pat yra rizikos veiksnys“, – tikino Z. Demetrovicsas. Būdas mažinti stresą ir pabėgti nuo realaus pasaulio problemų Elgesio priklausomybės turi bendrą bruožą – jos visos mažina stresą. Nesvarbu, ar tai būtų kompiuteriniai žaidimai, lošimai ar pornografijos žiūrėjimas. Šios veiklos, anot profesoriaus, padeda susitvarkyti su negatyviais jausmais, blogomis emocijomis. „Su alkoholiu tai yra akivaizdu, daugelis žmonių yra pastebėję. Jeigu išgeri šiek tiek alkoholinių gėrimų, jautiesi atsipalaidavęs. Tai ir stumteli priklausomybės link, nes padeda susidoroti su išgyvenimais. Taip pat yra ir su lošimais, pavyzdžiui. Jeigu pradedi lošti ar žaisti kompiuterinius žaidimus, tai padeda pamiršti realų pasaulį ir jo problemas. Pamiršti, kad klasės draugai iš tavęs tyčiojasi, pamiršti konfliktus su savo vadovu darbe, pykčius su sutuoktiniu ar tėvais. Visi neigiami potyriai dingsta. Tai nėra blogai iki tam tikro lygio. Nereikia kiekvieną sekundę tvarkytis su visomis turimomis problemomis. Kartais reikia atsijungti ir turėti galimybę tai padaryti, tačiau kartu reikia gebėti ir susidurti su kilusiais iššūkiais. Nustumdami savo problemas kompiuteriniais žaidimais ir lošimais internete, galite įstrigti šiame procese ir jį nuolat kartoti. Tuomet tai jau bus bėda“. Jis atkreipė dėmesį, jog nemažai suaugusiųjų ir paauglių žaidžia kompiuterinius žaidimus – tai rekreacinė veikla. Taigi, ne patys žaidimai yra blogis. Sunkiausia pripažinti, kad turi priklausomybę Pašnekovo teigimu, viena iš didžiausių priklausomybių bėdų yra ta, kad žmonės linkę nepripažinti, jog yra nuo kažko priklausomi. Pavyzdžiui, jie sako: „Aš mėgstu pažaisti kompiuteriu, bet viskas kontroliuojama. Kiti žaidžia daugiau. Aš vis dar atlieku savo kasdienes gyvenimo užduotis.“ „Žmonės visada randa iš pažiūros racionalų paaiškinimą savo elgesiui tam, kad užmaskuotų tikrąsias problemas. Tačiau dažnai net ir aplinkiniai nepamato problemos, pavyzdžiui, šeimos nariai. Jie taip pat yra dalis problemos. Tokie dalykai nenutinka per vieną dieną, viskas vyksta palaipsniui. Tu žaidi vis daugiau ir daugiau, prarandi daug pinigų, bet visi prie to pripratę. Tai vis labiau tampa normalu“, – dėstė Z. Demetrovicsas. Profesorius pabrėžė, kad pirmasis žingsnis pokyčių link – atpažinti problemą ir ją pripažinti. Priklausomybės esmė yra kontrolės praradimas. Turint omenyje kompiuterinius žaidimus, asmuo nebegali žaisti tiek laiko, kiek yra pats sau nusistatęs. „Pažaisiu dar 20 minučių ir tada baigsiu“, – tačiau po 2–3 valandų žaidimai tęsiasi toliau. Arba pasakoma: „Šį mėnesį jau praradau gana didelę sumą pinigų, todėl daugiau nebelošiu.“ Bet tuomet asmuo skolinasi pinigus iš kitų ir lošia toliau. „Priklausomybė tampa prioritetu tarp visų kitų veiklų ir vaidmenų. Tai pasidaro aukščiau darbo, studijų, šeimos. Net ir miegas, maistas ar seksas pasidaro nebe tokie svarbūs. Kitaip tariant, priklausomybė pasiima reikšmingą laiko dalį iš kitų gyvenimo sričių. Todėl priklausomybė daro žalą ir pačiam asmeniui, ir jo aplinkai“, – aiškino Z. Demetrovicsas. Klasta ta, kad nėra apibrėžto laiko, kiek sveika skirti tam tikrai veiklai, o kiek jau yra per daug. Galbūt žmogus išties turi labai daug laisvo laiko, yra vienišas, darbo laikas gana lankstus, o kompiuteriniai žaidimai puikiai atpalaiduoja, tai hobis, kuriam išeina skirti 3–4 valandas per dieną nenuskriaudžiant kitų gyvenimo sričių. Tačiau kitas gali dirbti daugiau vidinių resursų reikalaujantį darbą, turi tris vaikus bei kitų įsipareigojimų, todėl tos 3–4 valandos turėtų rimtą ir labai reikšmingą efektą to asmens gyvenimui. „Tai nėra tik kiekio klausimas, tai yra kalba apie pasekmes ir už tos priklausomybės slypinčias priežastis. Jeigu tai pramoga, tai visai kas kita nei veikla, kuria dangstomės bėgdami nuo problemų“, – sakė profesorius. Pagalbą gali suteikti tik profesionalai Pasak mokslininko, bandant išsivaduoti iš tokios priklausomybės, reikia pripažinti, kad būtina pagalba. Tokios elgesio priklausomybės kaip kompiuteriniai žaidimai bei lošimai vis dar sunkiai pripažįstamos kaip sutrikimai. „Net ir lošimai, kurie problema laikomi jau 30–40 metų, vis dar siejami su moralės, savikontrolės trūkumu. Tai reiškia, kad žmonės vengia eiti pas psichologus ir psichoterapeutus, o tiesiog yra kaltinami šeimos dėl prarandamų pinigų. Turi būti aišku – ir tai labai svarbu, – kad tai sutrikimas, su kuriuo susidoroti turi padėti profesionalai. Žinoma, yra daug priežasčių, dėl kurių išsivysto tokios priklausomybės, tačiau tai nėra tiesiog silpnumas. Joms gydyti gali prireikti ne tik psichoterapijos, bet ir tam tikrų medikamentų. Visa tai galioja ir kompiuteriniams žaidimams, impulsyviam pirkinėjimui, priklausomybei nuo pornografijos ir t. t.“, – teigė Z. Demetrovicsas. Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad neretai tokios elgesio priklausomybės žengia koja kojon su kitomis psichikos sveikatos problemomis, tokiomis kaip nerimas ar depresija. Todėl į tai reikia žvelgti kompleksiškai ir suvokti, jog gydymas medikamentais gali būti neišvengiamas. Be to, mokslininkas įvardijo, jog nuo tų pačių priklausomybių kenčiantiems žmonėms yra naudinga rinktis į anonimines grupes ir dalintis savo išgyvenimais – įrodyta, kad tai efektyvu, sakė pašnekovas. „Anoniminiai žaidėjai veikia panašiai kaip anoniminiai alkoholikai. Tai vieta, kurioje susitinki su kitais žaidėjais, turinčiais tą pačią problemą, ir gali pasidalinti savo emocijomis, patirtimi. Tai labai efektyvu ir svarbu“, – tikino profesorius. Vieną kartą tapus priklausomam, rizika lieka visam gyvenimui Sakoma, kad kartą įgijus priklausomybę, ji lieka visam gyvenimui, t. y. ją įveikus prie tos pačios veiklos grįžti tarsi nebegalima, nes yra didžiulė rizika įkliūti į tuos pačius spąstus. Z. Demetrovicso teigimu, tai tiesa, tačiau nereiškia, jog ta priklausomybė yra viso gyvenimo našta. „Jeigu buvote priklausomas nuo alkoholio ar kitokių medžiagų, nėra rekomenduojama vėl pabandyti jas vartoti. Galite būti šias priklausomybes įveikę prieš 10–20 metų, tačiau yra didelė tikimybė atkristi. Todėl visada patartina netampyti liūto už ūsų. Metus alkoholį, geriau nemėginti net ragauti. Tačiau iš klinikinės psichologijos pusės tai nereiškia, kad jūs išliekate priklausomas. Jeigu nelošiate 10 metų, tai reiškia, kad nebesate priklausomas. Todėl tas pasakymas, kad jei esate priklausomas, tai visam gyvenimui, yra daugiau žinutės dalis priklausomiems žmonėms, kuri sako, kad geriau negrįžti prie tų pačių įpročių, nes turite polinkį į priklausomybę“, – kalbėjo Z. Demetrovicsas. Jis pabrėžė, kad priklausomybių kontekste visada kalbama apie tai, jog tam tikros veiklos turiu atsisakyti šiandien, o ne mąstyti, kaip be jos gyvensiu visą likusį gyvenimą. „Turiu sau pasakyti: gerai, aš šiandien nelošiu. Tai dalis psichoterapinio gydymo. Aš nesakau, kad nelošiu daugiau niekada, bet sakau, jog nelošiu šiandien, o tai yra realistiškas tikslas. Bet jeigu jūs jau nustojote lošti, susitvarkėte savo gyvenimą, nebegalima sakyti, kad esate priklausomas, nepaisant to, kad savo istorijoje tokį etapą turite. Tai tik reiškia, kad turite būti atsargūs“, – pastebėjimais dalinosi profesorius.
  17. Jaučiu bus geras, tikrasis tesinys kogero bus šis SH'o, bent jau pažiūrėjus treilerius visus. Excited!
  18. WOW. Kaip faina, kad Silent Hill serija toliau atsigauna. Ir remake ir šis ir Ascension su Townfall. Kai padavė už visą dešimtmetį. Rytas gerai prasidėjo ir tęsiasi dar geriau. SUPER! Treileris įdomus, jau nebe USA aplinka, o azija, visai kitas vaibas, pyramid head'o jau nebepamatysim turbūt Gale kai užgrojo original SH1 theme remake, tai tokia nostalgija padavė..
  19. Eina sau, čia tai nesitikėjau! Po HD Colletion fiasko ir Sillent Hills fail'o vilties buvo maža, kad Silent Hill frančizė gaus dėmesio artimiausią dešimtmetį. Labai gerai atrodo kol kas, vien balsai jau daug geresni nei parinkti savos šaikos per SH2 HD Collection. Laukiu kada nors išbandyti, o tuo tarpu vis tiek periodiškai sužaidžiu SH2 Enhanced Edition, kuris nuolat yra tobulinamas.
  20. amen šioje vietoje. Dėl OS esu bandęs Whonix variantą. Visai patiko. Kokia tavo nuomonė apie jį?
  21. proton mail girdėtas dalykas. esu šiaip keletą vid pažiūrėjęs apie ėjimą off the grid internete. susidaro įspūdis, kad labai nepatogu. ir dar variantą prisimenu, kad teorija yra, kad gali tave teoriškai atpažinti vien pagal mauso judesių ir klaviatūros rašymo, spausdinimo stilių. jei rašai viešai - pagal sakinių struktūrą, gramatiką ir pan. įdomi tema šiaip.
  22. Man tai žiauriai cringe tas SOR 2 dalies cover art'as. labiausiai nevykęs manau iš visų kitų. Šie daug fainesni man asmeniškai:
  23. Manau laukia visai įdomus filmas. Labai mėgstu visą SOR seriją, ypač 1 ir 3 dalis. Ką jūs manote? Vien tai, kad John Wick direktorius bus, tai man asmeniškai jau daug žada
  24. Pats nesu bandęs rašyti per Windows To Go. Šiaip noriu tikėt, kad SDD prijungtas tiesiogiai prie motininės plokštės visada veiks greičiau nei per USB, bet visko glai būti. Beje, o ar žinai, kad